Gdzie założyć firmę

O tym, że najkorzystniej jest pracować na siebie, każdy chyba wie. Mimo to nieduża liczba osób które pracują na etacie będzie się decydować na założenie swojej firmy. Być może odciągają ich do tego wiadomości, które zobaczyć można w mediach i przeczytać w internecie i prasie. Dookoła wszędzie słychać, że w Polsce rejestracja działalności gospodarczej jest bardzo droga i trudna, że należy wypełnić dużo dokumentów. Ludzie słyszący coś takiego przeważnie rezygnują ze swoich planów, a przecież rzeczywistość wygląda całkowicie odmiennie.

Owszem, bez zajrzenia do miejskiego urzędu i złożenia kilku dokumentów się nie obejdzie, ale w praktyce nie jest to tak przerażające, jak trąbią o tym w mediach. Jak już wspominaliśmy, aby założyć swoją firmę trzeba pójść do urzędu miasta. Można przed tym zapoznać się z dokumentami o wpis do ewidencji, ponieważ mocno to ułatwi proces rejestracji. We wniosku trzeba podać swoje personalne dane, charakter prowadzonej działalności i metodę rozliczenia ze skarbówką. Jeżeli będziemy mieli kłopot z przygotowaniem dokumentów, to możemy prosić o poradę urzędników, przeważnie nie będzie z tym żadnych kłopotów. Kolejnym etapem będzie rejestracja firmy w ZUS, jaką z reguły również możemy załatwić w tym samym urzędzie.

Analogicznie jest z urzędem skarbowym, zarejestrowanie w nim również możemy załatwić w miejskim urzędzie, bez konieczności wędrówki na drugą stronę miasta. Jeżeli nie będzie żadnych problemów, to wszystko możemy załatwić podczas jednego przedpołudnia i w jednym urzędzie.